Playa de las Catedrales de Ribadeo

ImageProxy (1)Archivos de la categoría As Catedrais

Tabla de mareasImageProxy (1)

El catálogo de paisajes de Galicia dará aún más protección a As Catedrais

El documento recogerá las directrices con las que el Plan de Ordenación do Litoral regula este espacio y también las del anteproyecto de la Xunta, mientras el Concello ultima su propio plan

Oleaje este martes en As Catedrais. ANTONIO LÓPEZ

Oleaje este martes en As Catedrais. ANTONIO LÓPEZ

As Catedrais ocupa un lugar destacado en el catálogo de paisajes de Galicia, que elaboran la Xunta y el Laboratorio do Territorio de la Universidade de Santiago de Compostela (USC), y que muy pronto verá la luz. Uno de sus coordinadores, el profesor universitario ribadense Francisco Javier López, rubrica que el monumento natural aparecerá reflejado en un documento del que emanarán “unhas directrices de xestión que deberan servir para chegar a tempo de lograr a protección e conservación dos moitos valores paisaxísticos que aínda se conservan”. El texto será una herramienta más para ayudar en la preservación de este enclave, sobre el que también trabajará el Concello con un plan propio que está ya concluyendo.

“Impulsar de maneira definitiva e determinante o Plan Especial das Catedrais é un dos propósitos que o goberno municipal se marca para este ano”, corrobora el alcalde, Fernando Suárez. Este documento, que está ultimando el despacho coruñés de Juan Mario Crecente, recogerá normas específicas para la protección del patrimonio arqueológico, que incluyan soluciones técnicas y financieras para este fin. También preverá qué instalaciones eléctricas o de telefonía deberán ser enterradas para que no perjudiquen la imagen ni las antenas de televisión, ni cualquier pantalla de recepción de señales. Otro de los objetivos del proyecto municipal es el de promocionar las áreas peatonales y las de bicicletas, así como el uso del ferrocarril para acceder al enclave en lugar de usar el coche.

AUTORIZACIÓN DE ACCESO AO MONUMENTO NATURAL DA PRAIA DAS CATEDRAIS DATOS DA AUTORIZACIÓN:

Data: 1/7/2015 Nº de persoas autorizadas:

Datos do solicitante: Nome e apelidos:    NIF/NIE/Pasaporte

Datos dos acompañantes: Nome e apelidos:    NIF/NIE/Pasaporte:

CONDICIÓNS DE ASISTENCIA:

– A limitación de persoas é unicamente para o acceso á zona de praia, non para o resto do monumento natural. Todos os visitantes deberán ir provistos desta autorización (en papel ou en formato dixital) e dun documento de identificación, que deberá ser presentado en caso de ser solicitado.

– Fóra da praia, as visitas no resto do monumento natural desenvolveranse polas áreas habilitadas a tal fin, sen abandonar os sendeiros, os miradoiros e zonas de descanso.

– Nos sendeiros habilitados para o uso público prohíbese o uso de vehículos, incluídos quads, motocicletas e cabalerías.

– A circulación e aparcamentos de vehículos, incluídas as bicicletas realizarase exclusivamente nas vías e áreas de aparcadoiro habilitadas ao efecto.

– En todo o ámbito do espazo os propietarios dos animais de compañía deberán levalos cos axeitados sistemas de suxeición. A norma municipal impide o acceso de cans á praia.

– Está prohibido en todo o ámbito do monumento natural:

* Os campamentos, acampadas e vivaqueo.

* As queimas.

* A extracción de area.

* O emprego de megáfonos e outros aparellos de son que perturben a tranquilidade da fauna e do propio espazo natural.

* A recolección de especies de flora e fauna silvestres.

* A destrución e deterioro das formacións xeolóxicas, incluíndo a realización de pintadas ou gravados sobre as paredes dos cantís e a substración de materiais.

* A realización de escalada e similares.

* As prácticas de supervivencia, paintball e actividades semellantes.

* A práctica de aeromodelismo, o uso de papaventos e dispositivos similares nos períodos de limitación de acceso á praia.

* As verteduras e o abandono ou depósito de lixo, desperdicios, incluídas as cabichas, fóra dos lugares habilitados.

Recórdase que segundo o establecido no artigo 63 da Lei 9/2001, do 21 de agosto, de conservación da natureza, o incumprimento das condicións impostas nas autorizacións administrativas constitúe unha infracción que poderá ser sancionada con multas entre os 600 e os 6.000 €.

RISCOS DA VISITA:

A praia queda totalmente cuberta pola auga nos períodos de marea alta, para evitar unha situación de risco durante a visita debe estar especialmente atento á subida da marea e, no seu caso, atender ás indicacións dos socorristas e vixiantes.

Na visita á praia extreme ás precaucións nas proximidades dos cantís. Recorde que se trata dunha zona sometida á acción erosiva das ondas do mar e do vento, polo que se trata dun medio inestable que en ocasións pode ocasionar desprendementos. É perigoso acceder ao borde dos cantís.

Por todos estes motivos non é recomendable a visita de menores sen o acompañamento de adultos.

A Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas non é responsable dos problemas que puideran derivarse da súa estancia. O risco debe ser asumido polo visitante baixo a propia responsabilidade.

NORMATIVA DE APLICACIÓN:

Decreto 11/2005, do 20 de xaneiro, polo que se declara a Praia das Catedrais como monumento natural.

Decreto 80/2015, do 11 de xuño, polo que se aproba o Plan de conservación do monumento natural da Praia das Catedrais.

Decreto 37/2014, do 27 de marzo, polo que se declaran zonas especiais de conservación os lugares de importancia comunitaria de Galicia e se aproba o Plan director da Rede Natura 2000 de Galicia.

Santiago de Compostela, 19 de xuño de 2015.ImageProxy (1)

A partir del día 1 de Julio será preciso sacar entrada para ver la playa de As Catedrais:

12/06/2015

A Xunta de Galicia desenvolverá nas vindeiras semanas unha campaña informativa sobre a regulación de accesos á praia das Catedrais

http://ascatedrais.xunta.es (Página oficial de la Playa, en la que se pueden conseguir las entradas)

Las entradas se obtendrán por internet en la web de Medio Ambiente

JOSÉ ALONSO RIBADEO / LA VOZ, 12 de junio de 2015.

La Xunta, dijo Feijoo, debe garantizar que As Catedrais sean visitadas y no degradadas.

El Consello de Goberno de la Xunta aprobó ayer el plan de conservación del monumento natural de la playa de As Catedrais, que contempla inversiones por valor de 1,5 millones de euros en los próximos diez años. El aspecto más destacado del plan es que implica un límite en el acceso de visitantes, de modo que a partir del 1 de julio, hasta finales de septiembre, y en Semana Santa, podrán bajar a la playa un máximo de 4.812 personas que previamente deberán obtener un pase. La duda radicaba en si el límite iba a entrar en vigor el día 1, y ayer, al término del Consello da Xunta, el presidente, Alberto Núñez Feijoo, lo confirmó.

Las entradas se podrán obtener por vía telemática en la web de la Consellería de Medio Ambiente.

Ayer, en la web de la Consellería de Medio Ambiente ya figuró el enlace que permite sacar las entradas, desde 15 días antes de la visita. En principio se da la posibilidad de que un usuario pueda pedir un máximo de 30.

No obstante, a menos de 20 días para que se ponga en marcha este proceso en Ribadeo hay muchas dudas sobre cómo se va a establecer el control y qué resultado va a dar. Según fuentes de la Xunta, habrá vigilantes e informadores turísticos en las escaleras, que se encargarán de hacer el control. En los senderos y acantilados que limitan la playa no se establece tope de visitantes.

No obstante, podría darse el caso de que se adoptase una cierta flexibilidad los días en que no haya aglomeraciones de gente, permitiendo el acceso a visitantes aunque no dispusiesen de pases. En la web habilitada por la Xunta para sacar las entradas, en la que se indican una serie de normas y recomendaciones, se dice que todos los visitantes deberán ir provistos del documento de autorización para entrar en la playa o cualquier otro documento de identificación, «que deberá ser presentado en caso de ser solicitado».

La Xunta tiene las competencias

La Dirección General de Sostenibilidad de la Costa y del Mar insistió ayer en que la Xunta es la que tiene las competencias para regular el acceso en As Catedrais, por ser un monumento natural, y así lo hizo constar en sus alegaciones. Costas sostiene que en ellas no cuestiona la decisión de poner un límite. No obstante, en sus alegaciones también dice textualmente que «deberá tenerse en cuenta» la Ley de Costas que dice que «la utilización del dominio público será libre, pública y gratuita».

Suárez: «É unha zarapallada da que o Concello se desvincula»

El alcalde de Ribadeo, el nacionalista Fernando Suárez, considera el plan de la Xunta un despropósito, singularmente por la precipitación -dice- para ponerlo en marcha: «É unha zarapallada da que o Concello se desvincula. Vai caer polo seu propio peso e non queremos saber nada. As Catedrais está en Ribadeo e Ribadeo era quen máis debería dicir no plan, pero non nos tiveron en conta».

Convocan a los hosteleros para emitir una opinión común

La asociación de comerciantes de Ribadeo ha convocado una asamblea extraordinaria el próximo martes, a las cinco de la tarde, abierta a todos los hosteleros del municipio, estén asociados o no a la patronal, para abordar el plan de conservación de As Catedrais de la Xunta.

«Hacemos una llamada a la asistencia masiva a esta asamblea. Queremos emitir una opinión conjunta y oficial sobre el plan que la Xunta quiere aplicar ya desde el próximo 1 de julio. Queremos que los miles de turistas que llegarán a Ribadeo durante el verano disfruten de As Catedrais, de la mejor forma posible, pero que gocen también de Ribadeo, de su comercio, de su hostelería, de su riqueza gastronómica y paisajística», señala Acisa.

Costas ultima un proyecto para mejorar el acceso al arenal

Una de las mejoras previstas para As Catedrais atañen al acceso actual a la playa, unas angostas escaleras que impiden circular con facilidad en los dos sentidos y que provocan que muchos días en verano se formen colas de visitantes. El Ministerio de Medio Ambiente está ultimando un proyecto para actuar en el entorno del monumento natural de As Catedrais de forma coordinada con el plan de conservación de la Xunta.

La actuación pasaría por la ampliación de las escaleras, habilitando unas nuevas, paralelas, -tal y como se recoge en el boceto que ilustra la información-. Además, en la base, a pie de playa, se habilitaría una explanada para facilitar el acceso.ImageProxy (1)

As Catedrais y la Muralla, a una hora

La A-8 acerca esa conocida playa, icono turístico, a la capital lucense

XOSÉ MARÍA PALACIOSvilalba / la voz, 02 de mayo de 2015.AMPLIAR IMAGEN

La playa de As Catedrais no solo se ha convertido en uno de los grandes símbolos de Ribadeo y de la comarca de A Mariña desde el punto de vista turístico, sino que hasta los visitantes que llegan a Lugo suelen preguntar, en los hoteles en donde se alojan, cómo viajar a ese conocido lugar de la costa cantábrica.

El viaje de Lugo a esa playa, con salida en el centro de la ciudad (Rúa de San Roque) y llegada en el aparcamiento situado junto al arenal, puede realizarse en una hora y cinco minutos. La conclusión de la A-8, que en Galicia está lista en su totalidad desde hace 14 meses, ayuda a entender que poco más de 60 minutos basten para el viaje. En el itinerario se respetaron las limitaciones y recomendaciones de velocidad fijadas en las sucesivas señales, y se combinó el recorrido por la transcantábrica con el empleo de carreteras convencionales.

inicio

Semáforos en la ciudad. La salida de Lugo se realizó por un pequeño tramo de la Ronda da Muralla y la Rúa Montero Ríos antes de tomar la Avenida Carlos Azcárraga y pasar A Fervedoira. En ese trayecto hay varios semáforos, lo que puede alargar un poco el viaje si el conductor los encuentra en rojo; no obstante, la circulación por A Campiña, ya dentro de la N-640, se beneficia de las mejoras introducidas en ese tramo, que conecta con una de las salidas de la A-6.

continuación

Dos carreteras antes de la autovía del Cantábrico. El trayecto entre Lugo y la autovía del Cantábrico, a la que se accede en Abadín, se realiza por dos carreteras. En primer lugar se recorre la N-640 hasta Rozas, y luego se circula por la LU-113 (Rozas-Abadín), cuyo trazado, tras la reforma realizada hace unos años, desemboca directamente en la rotonda de acceso a la A-8 y evita al conductor pasar por el centro urbano abadinense. Por un lado, la N-640 no tiene entre Lugo y Rozas la abundancia de curvas que presenta en otros tramos; por otro, la LU-113 aún no presenta un firme deteriorado, aunque sí tiene varios lugares con velocidad limitada a 50 por hora: aparecen en Castro de Ribeiras de Lea -en donde la carretera es la principal calle de la localidad y en donde viviendas, negocios y hasta el campo de la feria están al lado de la vía- y en el municipio de Abadín.

precaución

Radar en la zona más peligrosa. Una vez en la A-8, pocos kilómetros después de la incorporación aparece el tramo A Xesta (Abadín)-Arroxo (Lourenzá), que en no pocas ocasiones se cierra al tráfico por la niebla. Son 18 kilómetros de trayecto, y prácticamente la mitad está regulado, aunque solo si se viaja hacia la costa, por un radar que limita la velocidad a 100 por hora.

cuidado

Viaductos y limitación. Tanto en ese tramo como en el que va del acceso de Arroxo al de Barreiros abundan los viaductos, así como las recomendaciones y limitaciones para no superar los 100 kilómetros por hora. En el viaducto de Lindín (Mondoñedo, 757 metros de longitud), se recomienda no rebasar los 90 por hora.

llegada

Acceso cercano al mar. Tras dejar el carril que enlaza la A-8 con la N-634 en el barrio de A Rochela, en la parroquia ribadense de A Devesa, solo 600 metros separan al automovilista de llegar a la playa en la que termina este desplazamiento, circulando por una carretera de la Diputación.

Al acabar la carretera que va de la N-634 a As Catedrais, el automovilista gira a la izquierda y llega a esa playa; si avanza pocos kilómetros más, se encuentra con la playa de Arealonga, situada ya en la parroquia de Reinante (Barreiros), conocida en las últimas semanas por la erosión del mar en su arena y muy frecuentada habitualmente por lucenses. Si se gira a la derecha, muy cerca de As Catedrais empieza a encontrarse con otras playas de Ribadeo: en primer lugar, la de Esteiro; luego, las de As Illas y Os Castros.

Si se sigue circulando hacia el este de A Mariña, aparece luego el núcleo costero de Rinlo, uno de los más pintorescos y mejor conservados del litoral norte de Galicia.ImageProxy (1)

MariñaPatrimonio reúne los informes para actuar en As Catedrais

Charla informativa de ayer. BRANViernes 20 de Marzo de 2015 | VANESA BRAN Charla informativa de ayer. BRAN

El colectivo asegura que ya tiene la autorización de Costas y que presentará para la semana toda la documentación a Patrimonio

MariñaPatrimonio ya cuenta con la pertinente documentación de la Dirección General de Costas para proceder a la intervención arqueológica en el entorno de As Catedrais. Así lo avanzó ayer el presidente de la entidad, Manuel Miranda, en una charla sobre el enclave en A Casa das Letras de Ribadeo. “Para a semana presentarémoslle a Patrimonio a documentación que faltaba para que nos autoricen intervir no forno romano de Esteiro canto antes, e así evitar que desapareza este monumento de enorme valor patrimonial”, explicó.

Miranda volvió a recalcar, además, que todos los indicios apuntan a que As Catedrais podría haber sido una mina romana de oro. «Ante as recentes declaracións de expertos nas que indicaban que non hai ningunha evidencia da acción do home relacionada coa extracción de ouro nas rochas ,cabe explicar que isto é certo porque a auga borrou todo indicio posible». Sin embargo, puntualizó que «isto non quere decir que As Catedrais non fose unha mina, pois todos os indicios apuntan a que sí. Expertos arqueólogos e xeólogos confirmáronnos a existencia das canles na pedra; das vetas marcadas no cuarzo, material no que adoita estar o ouro; e a presenza do forno de cerámica. Todo isto son probas máis que suficientes que se poden ver a simple vista e lévannos a considerar que certamente alí houbo unha mina. Agora sería preciso facer un estudo para descubrir máis sobre este xacemento», concluyó.

ImageProxy (1)Dos arqueólogos ven improbable que Roma usara oro en As Catedrais

El reputado geólogo Vidal Romaní, que visitó hace un mes la playa junto a miembros de Adega, niega la existencia de “vetas auríferas”

Miércoles 18 de Marzo de 2015 | Isabel García | Ribadeo

Dos arqueólogos y un geólogo instan a la ciudadanía a “no echar las campanas al vuelo” con la hipótesis de que As Catedrais albergó una mina de oro romana, porque lo ven altamente improbable. “No hay ninguna evidencia de la acción del hombre relacionada con la extracción del mineral en estas rocas. Son ‘furnas’ o grutas excavadas por el mar”. Así lo señaló este martes Luis Francisco López -que incoó en 2007 el expediente para declarar Bienes de Interés Cultural, 20 castros, entre ellos el de Fazouro y el lucense de Viladonga- . En la misma idea ahonda Brais Currás, también especialista en yacimientos auríferos romanos, que trabaja en el grupo de investigación, Estructura Social y Territorio-Arqueología del Paisaje, del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Tampoco aprecia la existencia de vetas auríferas en el enclave el geomorfólogo Juan Ramón Vidal Romaní. Este reputado especialista del Instituto Universitario de Xeoloxía Isidro Parga Pondal estuvo hace un mes en el arenal, junto a Fins Eirexas, del colectivo ecologista Adega, entre otros. Entonces, les informó sobre que: “No son vetas auríferas. El oro aparece en cristales de pirita, en sulfuros y no estoy seguro de que en este enclave las haya. Lo que hay en esas rocas es pizarra con cuarcita y aunque a veces puede haber oro en el cuarzo, lo veo en este caso como una posibilidad muy remota”.Vetas doradas en las rocas de As Catedrais. MARIÑAPATRIMONIO (AMA)

Vetas doradas en las rocas de As Catedrais. MARIÑAPATRIMONIO (AMA)ImageProxy (1)

Un arqueólogo propone extraer el horno de As Catedrais para salvarlo

Miércoles 25 de Marzo de 2015 | Isabel García | Ribadeo

El experto que instó a la Xunta a declarar Bien de Interés Cultural el castro de Fazouro cree que el focense es un yacimiento más importante.FornoRomano

Restos del horno romano, bajo la escalinata de acceso a As Catedrais. MARIÑA PATRIMONIO

El arqueólogo que en 2007 incoó el expediente para declarar como Bienes de Interés Cultural (Bic) varios castros, entre ellos el de Fazouro, propone extraer del arenal el horno romano que MariñaPatrimonio halló en As Catedrais, antes de que el mar lo destruya. “En Lugo se han arrancado hornos para llevarlos a otro lado, aunque nunca se hayan llegado a montar aún por falta de presupuesto”, matiza Luis Francisco López, gerente de la firma Terra-Arqueos, especializada en la restauración del patrimonio.

López se encontraba la pasada semana “montando en el Gaiás una puerta extraída hace 19 años de la entrada de una muralla de un castro del siglo III a.C., con lo que pueden hacerse una idea de lo que puede demorarse conseguir fondos para su recomposición”, matiza. Pero aún así considera que es mejor “rescatar el horno, que dejar que el oleaje lo destruya”. Además, está convencido de que “se puede trasladar a un lugar adecuado para su estudio y posterior rehabilitación, siempre que sea posible llevarlo a cabo”.ImageProxy (1)

A Xunta autorizará a intervención arqueolóxica no forno romano das Catedrais

18-03-15

A Mariña, a 18 de marzo de 2015.- Logo da reiterada reclama de Mariñapatrimonio, ADEGA e doutras 6 organizacións culturais para poder desenvolver un plan de recuperación do forno romano de Esteiro situado no espazo protexido das Catedrais, a Dirección Xeral de Patrimonio Cultural vén de comunicar telefonicamente que autorizará de forma urxente a intervención solicitada polas entidades solicitantes e do grupo de profesionais destinados a tal labor no xacemento arqueolóxico. A comunicación foi realizada un días despois de anunciar públicamente a realización dun roteiro pola zona que trate de poñer en valor a importancia deste xacemento e chamar a atención sobre o risco que ten de desaparecer se non se actúa de inmediato.

As diferentes asociacións que respaldamos o Proxecto Arqueolóxico para o Estudo e Protección do forno romano de Esteiro queremos expresar a nosa satisfación pola resposta da Xunta e do Servizo de Costas, ao tempo que valoramos moi positivamente a reacción das administracións competentes ante as demandas da sociedade civil que, consciente da importancia que ten este patrimonio, reclama a súa protección.

Por outro lado, o departamento autonómico competente na protección do Patrimonio Cultural tamén nos avanzou que vai poñer en marcha medidas eficientes de coberta e protección do sitio arqueolóxico de Estabañón, unha vila-factoría romana que se atopa na praia da Area de Viveiro. A situación de deterioro que está a sufrir estoutro xacemento da Mariña tamén foi denunciada ante a Dirección Xeral recentemente por Mariñapatrimonio, ADEGA e o colectivo “Pensamento e Sementeira”, polo que nos congratulamos de que finalmente neste caso a Xunta e o Servizo de Costas tamén atendan as nosas súplicas.

A esta lista de boas novas comunicadas de xeito oficioso pola D.X. de Patrimonio Cultural, súmase a intención do departamento de avaliar e comprobar o estado no que se atopan todos os xacementos arqueolóxicos costeiros da Mariña.

Para dar conta destes feitos que cualificamos de moi positivos para o noso patrimonio arqueolóxico e para informar sobre o roteiro do día 22 polos xacementos arqueolóxicos da costa, mañá xoves, 19 de marzo, Mariñapatrimoino organiza unha charla informativa na Casa das Letras de Ribadeo ás 20.30 horas, baixo o título “As Catedrais, tamén xacemento arqueolóxico”. Nesta cita, darase cumprida información sobre os valores patrimoniais do forno romano de Esteiro, a canle e as vetas auríferas das Catedrais, así como da presenza de varias minas romanas na Mariña lucense.

Así mesmo, lembramos que o vindeiro domingo 22 de marzo oito organizacións realizarán un roteiro por todos os xacementos arqueolóxicos mencionados e por outros da comarca ao que xa se apuntaron máis dun cento de persoas. Neste roteiro tamén informaremos sobre as últimos compromisos adquiridos pola Dirección Xeral de Patrimonio Cultural.ImageProxy (1)

CatedralesYacimiento_2

http://mrpatrimonio.blogspot.com.es/2015/03/oito-colectivos-culturais-movense-para.html ImageProxy (1)

O vindeiro domingo 22 de marzo comezará a campaña na defensa do forno romano cun roteiro por este e por outros xacementos costeiros relevantes da Mariña.
No inverno de 2014 os temporais afectaron gravemente varios xacementos costeiros da Mariña, entre os que se atopa o xacemento romano da praia de Esteiro, situado na Praia das Catedrais. Neste sitio arqueolóxico pódense ver os restos dun forno destinado á cocción de cerámica, do que se conserva parte da estrutura do que posiblemente fose un complexo romano máis amplo. Tamén se acharon numerosos fragmentos de olas de gran tamaño, denominadas dolium, e utilizadas para a almacenaxe de mercadorías. Deste tipo de cerámica, tamén atopamos restos nunha pequena península na praia das Catedrais.
No último ano, Mariñapatrimonio leva insistindo de forma reiterada e discreta, que a Xunta actúe recollendo os materiais arqueolóxicos, documentando as estruturas que se conservan e, na medida do posible, procurando medidas de protección para este xacemento. Porén, xa hai tempo que temos claro que a administración encargada de protexer este patrimonio non vai moverse nin implicarse para salvar o forno de Esteiro e que teremos que ser a sociedade civil responsable a que procure a súa recuperación.
Con este obxectivo, Mariñapatrimonio presentou un proxecto de intervención arqueolóxica perante a Dirección Xeral de Patrimonio, no que se pretende facer un estudo do xacemento e recuperar os seus restos arqueolóxicos ademais de intentar protexelo. Polo momento, non recibimos a pertinente autorización da Xunta. Será o goberno galego quen decida se actúa a D.X de Patrimonio, se nos permite actuar a nós, en representación da sociedade civil, ou se deixará que actúe o mar facendo desaparecer o xacemento.
Mentres se agarda pola autorización da Xunta, diferentes asociacións imos iniciar unha campaña para darmos a coñecer a zona das Catedrais como sitio arqueolóxico. Nesta tarefa están involucradas oito entidades asociativas de tipo cultural, ambiental e veciñal e que son Mariñapatrimonio, a asociación ecoloxista ADEGA, Cultura do País, Os Espigueiros, Agrupación cultural Francisco Lanza, Ollomao, A Galleira ou a Irmandade de Santo Estevo.
A campaña comezará o domingo, 22 de marzo, cun roteiro polos xacementos arqueolóxicos da contorna das Catedrais, que divulgará valores da zona até agora descoñecidos.

O SEGREDO AÍNDA NON REVELADO DAS CATEDRAIS
Este roteiro permitiranos desvelar un dos segredos mellor conservados das Catedrais. Practicamente ninguén sabe que nas Catedrais, a 500 m do xacemento romano de Esteiro, hai unha canle picada na rocha semellante ás empregadas polos romanos na condución de auga para as explotacións mineiras de ouro. Tamén é de recente descubrimento que as covas desta praia tan visitada e singular seguen vetas auríferas, segundo nos teñen confirmado varios xeólogos.
Esta hipótese non resulta sorprendente, se pensamos que toda a zona oriental da Mariña é rica en ouro e que abundan as explotacións auríferas da época romana. Non só atopamos minas terra adentro, senón que tamén se atopan rexistros dos labores mineiros na costa, con galerías que foron abertas dende os cantís e dende as praias, como é o caso das galerías do castro do Carreiro en Foz ou as de Salave en Tapia.
Por tanto, cumpriría estudar se existe algunha conexión entre as vetas auríferas, a canle picada na rocha e o forno romano das Catedrais para saber se desta praia os romanos tamén extraeron ouro.
ROTEIRO POLOS XACEMENTOS ARQUEOLÓXICOS DA MARIÑA (22 MARZO)
O percorrido do roteiro será de 8 km e de dificultade baixa e durará toda a xornada, desde as 10.30 horas. Ao longo de toda a costa, visitaremos os seguintes xacementos ou puntos de interese:

MAÑÁ
·         Punta do Castro en San Miguel de Reinante.
·         Praia de Arealonga, na que veremos unha turbeira na que se conservan restos dun bosque de hai oito mil anos.
·         Percorrido polo areal ata a praia das Catedrais, aproveitando que teremos marea baixa.
·         As Covas das Catedrais, onde veremos as vetas auríferas.
·         Percorrido pola parte alta dos cantís das Catedrais para observar a canle picada na rocha.
·         Visita ao forno de cerámica romana de Esteiro.

TARDE:
O percorrido da tarde farase en bus e coches particulares e visitarase:

·         Castro da Devesa.
·         Castro de Meirengos.
·         Cetárea de Rinlo e a Lagoa “Daniel Vispo”.
·         Castro de Piñeira.
·         Castro das Grobas.

+fotos: https://www.flickr.com/photos/[email protected]/sets/72157650891825888/ Para reservar praza no roteiro:
-Desde A Mariña: 619553236 (Miguel).
-Desde Lugo: 982240299, 679113718 (ADEGA).ImageProxy (1)

 barra

Un forno romano «único» é a clave para probar a existencia dunha mina de ouro nas Catedrais

MariñaPatrimonio suma apoios para urxir á Xunta a que lle deixe intervir no xacemento que está a piques de ser destrozado polo mar

Domingo 15 de Marzo de 2015 | Isabel García

A sociedade civil da comarca, nomeadamente o colectivo MariñaPatrimonio en colaboración con outras asociacións, está disposta a sufragar cos seus propios cartos, os preto de 4.000 euros que custaría a intervención arqueolóxica necesaria para salvar «un forno romano único no mundo», como sinala o portavoz da entidade, Manuel Miranda. O achádego, que está inventariado, permanecía no esquecemento e urxe actuar nel porque «non aguantará outro inverno a forza da oleaxe», asevera o mariñán, que conqueriu polo momento o apoio doutras oito agrupacións, para percorrer este litoral o vindeiro día 22 e con iso reclamarlle permiso á Xunta para intervir. Esta caldeira é unha peza clave para constatar «a existencia dunha mina de ouro romana nas Catedrais porque todos estes achádegos están relacionados e uns aportan información sobre os outros».

Miranda alerta: «Corremos o risco de perder un valioso patrimonio. Se ó final desaparece o forno, polo menos hai que tentar obter agora toda a información».

 Estado actual do forno danado polo mar nas Catedrais.. mariñapatrimonio

Estado actual do forno danado polo mar nas Catedrais.. mariñapatrimonio

Noticias de Barreiros