Celso Dourado

barra A Mariña :: Barreiros :: Benquerencia :: Cultura :: Deportes::Hemeroteca :: Parroquias :: Playas :: Rutas :: ServiciosbarraAnxel da Pola / celso-dourado / isidro-alvarino-martinez / vivencias-desde-la-discapacidad / Manuel Otero Méndez   barra

 http://www.celsodourado.com/inicio.html

http://www.celsodourado.com/eido.htmlbarra

137_01Celso Dourado nace en 1960 en Barreiros, Lugo, Galicia.

A la edad de 8 años sufre un accidente que le amputa las dos manos, hecho que marcará su existencia como su propia obra.

Realiza estudios de arte en madrid, Lugo y Coruña.

Expone con regularidad a partir de los años 80 y colabora como ilustrador en diferentes publicaciones.

59320En estos años inicia un proyecto que le ocupará un largo periodo de su vida, el diseño y autoconstrucción del espacio EIDO DOURADO, con materiales reciclados en su mayor parte. Alberga vivienda, estudio y exposición permanente; se ubica en las proximidades de la PLAYA DE LAS CATEDRALES.

En el año 2009 el Museo Provincial de Lugo le dedica una EXPOSICIóN RETROSPECTIVA, bajo el título ‘ARREDOR DO DEBUXO’.barra

«Eido Dourado ten data de caducidade»

Celso Dourado está embarcado en un nuevo proyecto vital, un espacio multicultural en el centro de Ribadeo

.
JOSÉ ALONSO
JOSÉ ALONSO 
RIBADEO / LA VOZ 

«Eido Dourado ten data de caducidade». El artista barreirense Celso Dourado construyó piedra a piedra su casa-museo frente a la playa de As Pasadas, convirtiéndola además en un referente y dinamizador cultural con una programación estival de conciertos, poesía, talleres… insólita por ser todo gratuito para el público. No hay referente igual en A Mariña para este espacio que anoche inició su décima temporada de actividades.

Eido Dourado, una edificación inspirada en las antiguas casas-torre que salpicaban Galicia en la época medieval, construida en buena medida con materiales reciclados (viejos postes de castaño del tendido eléctrico, traviesas del antiguo ferrocarril…), como se conoce en la actualidad, tiene sus horas contadas. Porque Celso Dourado, que tuvo en el Eido un proyecto vital, está embarcado en otro que lo sustituirá, un museo y multicentro cultural en el casco histórico de Ribadeo, en la calle que limita con el Cantón dos Moreno.

«O espazo está máis configurado. A casa número 20 vai ser para unha explotación de tipo turístico, e a número 21 para un café cultural e unha sala de exposicións. Iso témolo claro, pero agora estamos perfilando os detalles», manifestó Celso Dourado.

«Eu non traballo con prazos, pero non pretendo que sexa demasiado longo. Vai ser unha prolongación de Eido Dourado, do seu espírito, tanto de actividade como de exposición en si. E o máis seguro é que sexa unha substitución. Eido Dourado en Barreiros ten data de caducidade, non me sinto a gusto, non estou ledo, e cando puxen os ollos en Ribadeo xa o tiña en mente. Cando abrín Eido Dourado sempre concibín ese proxecto sabendo que non ía ser rendible, pero si satisfactorio. Sigo reafirmándome neso. Dinme un prazo de dez anos e a partir desa data, que se cumpren este ano, tanto a miña compañeira como eu imos tomar unha decisión. Eido Dourado seguirá sendo a miña casa, o meu estudo, pero probablemente este sexa o último de Eido Dourado tal e como o vemos agora. Non teño moitos incentivos para seguir aguantando unha antorcha no medio da nada, que cada vez queima máis a quen a soporta. Teño que tomar unha decisión e parece que pasa porque o espazo de Ribadeo substitúa a Eido Dourado», señaló.

Un café cultural cargado de actividad para darle voz a la cultura gallega

Entre el previsible cierre de Eido Dourado tal y como se conoce en la actualidad y la apertura del nuevo local en Ribadeo pasará un tiempo de transición, porque la restauración de las dos casas de Celso Dourado en Ribadeo tienen aún un largo trabajo por delante para concluir. Con todo, Celso lo tiene claro: «Este é o décimo ano do Eido e a partir de agora posiblemente empezamos unha conta atrás», puntualiza.

Del nuevo proyecto dice que mantendrá el espíritu de Eido Dourado, pero abriendo todo el año, no solo dos meses. «E terá características propias. Vaise coidar moito a reconstrución. Así como a de Eido Dourado foi unha tarefa persoal e propia, aquí traballan e traballarán diferentes empresas, e todo xirará en torno a catro materiais principais, a pedra, o cristal, a madeira e o aceiro cortén. A reconstrución interior vaise configurar con eses catro materiais básicos».

«Pretendemos un café cultural, e modelos hai moitos, comunicado con unha terraza xardín, xa que dispoñemos dun espazo aberto no interior de uns 200 metros cadrados. Pretendemos exercer unha actividade, con concertos, actos culturais, darlle voz á poesía galega que está buscando canles para comunicarse exteriormente, e facer tamén presentacións de libros, tertulias… Todo con un eixo prioritario, que é a cultura da nosa terra», añadió.

La casa en su interior sorprende por sus dimensiones y por el gusto con el que está siendo restaurada. Son cuatro plantas, en total, suma más de mil metros cuadrados, con espacios abiertos, galerías… Celso Dourado no habla de plazos. Pero tiene claro que va a poner todo su empeño en que este nuevo proyecto vital

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Noticias de Barreiros